Меню

На початку війни державні реєстри були закриті, а реєстрація змін до ТОВ та інші реєстраційні дії були неможливі. Наразі реєстри та реєстратори знову запрацювали. Адже український бізнес повертається до роботи – хтось змінює керівника, а комусь треба доповнити КВЕДи. Більшість змін до ТОВ потребують державної реєстрації.

Але тепер звичні реєстраційні дії мають деякі «особливості», які диктує воєнний час. З цієї статті ви дізнаєтесь, як внести зміни до ТОВ в умовах нової реальності.

  

Обмежене коло реєстраційних дій 

Не всі реєстраційні дії наразі доступні. Держава поступово розширює їхнє коло, і всі новини щодо цього публікуються на сайті Мін’юсту

Тож перша рекомендація – переконайтеся, що зміни, які ви хочете внести до своєї ТОВ, можна зареєструвати. 

Зокрема, зараз ви можете реєструвати наступне:

  • зміна керівника ТОВ або відомостей про нього, та інших осіб, що можуть діяти від імені підприємства;
  • зміни до установчих документів, за винятком змін статутного капіталу, складу засновників та розміру їхніх часток;
  • зміна КВЕДів, місцезнаходження та відомостей для здійснення зв’язку з підприємством. 

 

Зверніть увагу, що наразі заборонено змінювати засновників та кінцевих бенефіціарних власників ТОВ. На цю тему у нас є окрема стаття

 

Подача документів на e-mail та екстериторіальність 

Своєрідною новелою є можливість не подавати документи особисто, а направляти їхні сканкопії на електронну скриньку реєстратору з використання електронного цифрового підпису (ЕЦП). З одного боку, це зручно. 

З іншого боку, не всі держреєстратори розуміють, як приймати такі документи, і навіть відмовляються працювати в такій спосіб. Наприклад, в Києві у нас не прийняли документи на е-мейл. Натомість в Черкасах все пройшло без жодних питань. А ось у Дніпрі реєстратор не побачив файлів підпису ЕЦП по одному з підписантів. 

Друга новела – запроваджена екстериторіальність. Тобто ви можете подати документи для внесення змін до ТОВ в будь-який відділ реєстраційної служби, незалежно від адреси вашого підприємства. 

Проте на практиці держреєстратори все ж «розподіляються» за регіонами. Для прикладу, ми реєстрували громадську організацію з київською адресою в Івано-Франківську. Але місцеві реєстратори повідомили, що «київськими адресами займаються Черкаси, дзвоніть туди». Хоча теоретично наші документи мали б приймати всюди. 

 

Враховуючи ці зміни, ми рекомендуємо:

  • дізнатися, які відділи держреєстраторів взагалі працюють – це можна зробити на сайті Мін’юсту, нещодавно там опублікували найсвіжіший перелік органів, які можуть проводити реєстрацію;
  • взяти контакти реєстратора, який буде приймати ваші документи – це знадобиться, щоб погодити з ним зміст ваших документів та спосіб їх подання;
  • уточнити, чи можна направити документи на е-мейл з ЕЦП та чи зможе реєстратор їх прийняти.

 

Щоб зекономити час і сили на спілкування з реєстраційною службою та внести зміни до ТОВ без жодних проблем – делегуйте це досвідченому юристу. Він швидше знайде спільну мову з реєстратором та оперативно подасть ваші документи.    

  

Подвійні черги

Як ми вже писали, у Києві відмовляються приймати документи на е-мейл. Скоріш за все, вам доведеться подавати їх особисто. І відстояти подвійну чергу теж доведеться. В цьому питанні столиця ніби повернулася на 5 років назад – спочатку ви стоїте в черзі до термінала за «талончиком», а потім чекаєте свого місця ще в електронній черзі. 

Цілком можливо, що в інших містах ситуація така ж сама. Тож розраховуйте свій час і пам’ятайте про черги. 

 

Різні реєстратори – різні вимоги

Якщо ваші документи потраплять до реєстратора з іншого регіону – приготуйтеся їх переробляти. Це не обов’язково, але цілком можливо. Адже у кожного реєстратора є свої суб’єктивні вимоги та підстави, за якими він може відмовити у реєстрації. 

Тому перед поданням документів обов’язково поспілкуйтеся з реєстратором. Уточніть спірні моменти та покажіть «чернетки» документів, щоб уникнути неочікуваної відмови. Звичайно, надійніше довірити цей процес адвокату. Він коректно оформить та погодить документи, щоб ваша реєстрація пройшла без проблем.     

              

План дій – як підготуватися до реєстрації змін в ТОВ

Для тих, хто планує реєструвати зміни щодо свого підприємства, ми підготували невеликий план дій з урахуванням реалій воєнного стану:

  • перевірте на сайті Мін’юсту, чи дозволена наразі ваша реєстраційна дія;
  • зверніться до відповідного реєстраційного відділу  – з’ясуйте, хто займається вашим регіоном та як приймаються документи. На сайті Мін’юсту є оновлений перелік та контакти органів, що проводять держреєстрацію;
  • оформіть необхідні документи – реєстраційну заяву, протокол загальних зборів, зміни до статуту тощо;
  • поспілкуйтеся з реєстратором – погодьте з ним редакцію ваших документів та спосіб їх подання.

 

Якщо ви не бажаєте витрачати час та сили на всі ці процедури – довірте їх досвідченому адвокату. Він оперативно та без проблем внесе зміни до вашої ТОВ: оформить документи, погодить їх з реєстратором та доведе справу до потрібного результату.      

Комментарии:

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Підпишись і стеж за свіжими публікаціями