Меню

При покупці страховки ви сподівалися, що вона не знадобиться. І коли страховий випадок все ж настає, втішає лише думка про законну компенсацію. Але замість грошей вас чекає неприємний сюрприз: страхова не платить вам ні копійки. У цій ситуації є відразу кілька варіантів захисту своїх інтересів. І з цієї статті ви дізнаєтеся, як забрати гроші у страхової компанії.

В яких ситуаціях допоможе скарга на страхову компанію

Клієнт страхової компанії стикається з різними перешкодами при отриманні виплат. Страховик може:

  • повністю відмовити у виплаті компенсації. Як правило компанія стверджує, що випадок клієнта не передбачений договором і не є страховим. Нерідко клієнта звинувачують у невиконанні окремих пунктів договору, вважаючи це достатньою причиною відмови;
  • затримувати строк виплат. Компанія обіцяє клієнту заплатити компенсацію, але через кілька місяців ви так і не отримуєте грошей;
  • вимагати від клієнта великий пакет документів. Знову таки, страховик обіцяє виплатити компенсацію, але спочатку ви повинні принести стос документів від державних органів або приватних компаній. Якщо ці суб’єкти не мають прямого обов’язку видати вам документ, виходить замкнуте коло.

 

Що робити, якщо страхова не виплачує гроші або висуває нездійсненні вимоги? У вас є 4 варіанти вирішення конфліктної ситуації. 

Куди звертатися, якщо страхова не платить

Подати позов на страхову компанію – не єдиний і не найкращий варіант. Перш ніж влазити в судові тяжби, варто задіяти інші інструменти. Про особливості кожного з них розповідаємо нижче.

Важливо: ви не зобов’язані проходити всі 4 стадії вирішення конфлікту. При бажанні, можна відразу подати в суд на страхову компанію.

Подати скаргу безпосередньо в страхову компанію

Якщо страхова компанія не виплачує гроші, спробуйте написати скаргу в головний офіс компанії. Можливо, відмова у виплаті сталася через помилку конкретного співробітника, а не позиції страховика в цілому. В такому випадку скарга керівнику компанії допоможе вирішити ситуацію.

У тексті скарги вкажіть:

  • свої ПІБ;
  • реквізити договору;
  • опис застрахованого майна;
  • опис страхового випадку;
  • адресу та назву філії, в якій вам відмовили у виплаті;
  • ПІБ співробітника, який відмовив у виплаті;
  • посилання на пункти договору та статті закону, які свідчать про незаконність відмови.

До заяви додайте копії відмови у виплаті та інші документи, які стосуються страхового випадку. Скаргу краще відправити рекомендованим листом з описом вкладень. Так ви будете знати напевно, що компанія отримала заяву. До речі, розглянути її зобов’язані протягом 30 днів, а в складних випадках – до 45 днів. Такі строки встановлює закон про звернення громадян. Але є простий спосіб прискорити процес – діяти через адвоката. Справа в тому, що на адвокатський запит приватні компанії і державні органи повинні відповідати не довше 5 днів.

Якщо і після цього страхова не виплачує гроші, очевидно, що компанія не має наміру вирішувати питання мирно. А значить, варто звертатися до контролюючих органів.

Подати скаргу на страховика в Національний банк України

З 1 липня 2020 року Нацбанк взяв на себе частину обов’язків іншого органу – Нацкомфінпослуг. З тих пір в його завдання входить контроль страховиків. Якщо страхова порушила ваші права, Нацбанк може застосувати до неї серйозні санкції. Саме наслідки роблять звернення до Нацбанку ефективними: при великій кількості скарг орган ініціює перевірки, виносить попередження і навіть призупиняє дію ліцензій страхової компанії.

 

Що робити якщо страхова не платить вчасно? Як подати скаргу? Нацбанк приймає заяви різними способами. Найпростіший з них – заповнити анкету на спеціальному сайті. Його інтерфейс виглядає так:

Щоб заява була коректною, по черзі оберіть такі пункти: “фізична особа” – “скарга” – “послуги страхування”. Якщо все зробити правильно, перед вами з’явиться така анкета:

Яку інформацію потрібно надати Нацбанку?

  • Ваші персональні дані: ПІБ, адреса проживання, адреса електронної пошти.
  • Назва страхової компанії, з якою виник конфлікт. Бажано вказати повне юридичне найменування та код ЄДРПОУ, їх ви знайдете в договорі.
  • Передісторію конфлікту. Розкажіть, чи зверталися ви зі скаргою безпосередньо до страховика, на якій підставі вам відмовили і чому ви вважаєте ситуацію протиправною.

 

До анкети прикріпіть файли з копіями всіх документів у справі. Це все той самий договір страхування, письмова відмова страховика та інші документи, які мають відношення до справи.

Коли не платить страхова компанія, подати скаргу в Нацбанк можна й іншими способами. Наприклад, залишити звернення за телефоном 0 800 505 240 або відправити лист із заявою та копією документів за адресою: 01601, м. Київ, вул. Інститутська, 9.

У Нацбанку є 30 днів, щоб вивчити скаргу і відреагувати на неї. В особливо складних справах відповідь може надійти і через 45 днів. Аналогічно, процес можна прискорити за допомогою адвокатського запиту.

Подати скаргу в Моторне (транспортне) страхове бюро України

Цей орган допоможе, якщо страхова не платить по КАСКО або ОСАГО. Цікаво, що законодавство не зобов’язує МТСБУ розглядати скарги і не надає прямих важелів впливу на страховиків. Але фактично тільки в 1 кварталі 2021 року орган прийняв 570 заяв. На підставі скарг автомобілістів та інших чинників бюро формує рейтинг страховиків. Якщо компанія отримує погані оцінки – ризикує втратити ліцензії. Тому якщо страхова не виплачує гроші по ОСАГО, скарга в МТСБУ прискорить процес.

Щоб поскаржитися на страховика, заповніть форму на сайті МТСБУ. Вона виглядає так:

У графі “Повідомлення” якомога детальніше опишіть суть ситуації і надайте основну інформацію у справі:

  • юридичне найменування страховика;
  • реквізити поліса;
  • опис страхового випадку;
  • витяги з протоколу, який був складений поліцією за фактом ДТП;
  • інформацію про інших учасників ДТП, а саме їх ПІБ, номери автомобілів, номери полісів;
  • інформацію про звернення до свого страховика, а саме дату, перелік поданих документів, результати звернення;
  • пункти договору або норми закону, які підтверджують вашу позицію.

 

Тепер ви знаєте, що робити якщо страхова не платить по ОСАГО. Але якщо звернення в МТСБУ не дало результату, не залишається нічого окрім як подати в суд на страхову компанію по КАСКО.

Подати в суд на страхову компанію

Чи можна подати в суд на страхову компанію, якщо ви не намагалися врегулювати питання безпосередньо зі страховиком або через Нацбанк? Так, якщо страхова не платить гроші, у вас є повне право шукати захисту в суді.

Перше питання, яке зазвичай виникає в таких ситуаціях – до якого суду подавати позов на страхову компанію. За загальним правилом позивачеві потрібно йти в суд, до якого територіально прив’язаний відповідач – місцевий суд в районі (місті), де він зареєстрований. Але у випадку зі страховими відносинами позивачам простіше подати позов: вони можуть звернутися до місцевого суду за своїм місцем реєстрації або проживання. Ще одна приємна новина – вам не потрібно платити судовий збір.

Які документи варто додати до позову? Для наочності ми розповімо, як подати в суд на страхову по ОСАГО. “Автоцивілка” – найпопулярніший вид страхування в Україні. Саме ця страховка найчастіше стає причиною звернення до суду.

Отже, крім самого позову, подайте до суду копії таких документів:

  • паспорт;
  • ідентифікаційний номер платника податків;
  • договір страхування;
  • страховий поліс;
  • заяву в страхову;
  • офіційну відмову у виплаті;
  • офіційні відповіді від Нацбанку або МТСБУ, якщо ви до них зверталися;
  • експертні висновки, якщо в справі проводилися експертизи;
  • реєстраційні документи на автомобіль;
  • адміністративний протокол, складений за фактом ДТП;
  • рахунки з СТО, інші чеки та квитанції, що підтверджують ваші витрати.

Сам позов на страхову компанію по ОСАГО повинен містити:

  • ПІБ позивача;
  • інформацію про відповідача, а саме найменування, юридичну адресу, код ЄДРПОУ;
  • обставини справи;
  • посилання на закони і судову практику;
  • ціну позову;
  • перелік вимог.

До речі, а що саме ви можете вимагати зі страхової? Крім самої страховки, у вас є право на компенсацію моральної шкоди.

У березні 2019 року Антон потрапив у ДТП на своєму автомобілі. Він одразу ж звернувся до страхової компанії за компенсацією. Але там не поспішали вирішувати проблему клієнта. Антон сам замовив ряд експертиз, але і це не прискорило процес. В результаті чоловік звернувся до суду, де зажадав компенсувати не тільки фактичні витрати, а й моральну шкоду. Справа дійшла до Верховного Суду. Страховик був категорично проти претензій щодо моральної компенсації. Адже клієнт не постраждав в ДТП, його автомобіль не знищений – які тут моральні страждання? Але судді дійшли висновку, що затримка з виплатами сама по собі може бути підставою для моральної шкоди. А значить, вимоги Антона обгрунтовані.

Ця справа стала прецедентом і змінила підхід до компенсацій за прострочення страховиків. А значить, і у вас є шанси отримати додаткові виплати. Але перед тим, як подати до суду на страхову компанію, радимо проконсультуватися з адвокатом. Він оцінить перспективи справи саме у вашому випадку, підготує якісний позов і відстоїть ваші права в суді.

 

Отже, у вас є кілька варіантів, якщо не платить страхова. Що робити і до якого методу вдаватися – вирішувати вам. Але давайте порівняємо їх ефективність.

страхова компанія не платить гроші

Що робити, якщо страхова не платить за виконавчим листом

Навіть після рішення суду страхова не виплачує гроші – що робити в такій ситуації? Конфлікт зі страховиком вирішується в суді, але результат клієнт отримує тільки на стадії виконавчого провадження. Воно починається, якщо після суду компанія не виконує свої зобов’язання добровільно. До речі, затягувати з виплатами тут особливо невигідно, адже доведеться додатково сплатити виконавчий збір. А це ще 10% від суми, яку присудили.

Стягнути гроші зі страхової компанії на стадії виконавчого провадження – завдання держвиконавця. Якщо він не виконує свою роботу, в хід знову йдуть скарги. На цей раз подавати їх потрібно керівнику держвиконавця або до суду, який приймав рішення.

Що робити, якщо страхова компанія подала на мене до суду

При настанні страхового випадку в стосунках “страхова компанія – клієнт” з’являється третя сторона, через яку цей випадок і настав. Наприклад, це людина, яка залила застраховану квартиру або спровокувала ДТП за участю застрахованої машини. Чи варто переживати, якщо ця людина – ви?

 

Це залежить від безлічі факторів. Щоб було зрозуміліше, розберемо ситуацію на прикладі все тієї ж “автоцивілки”.

Страховик потерпілого дійсно має право на компенсацію – регрес. Але покривати збитки повинні не ви, а ваш страховик. Звичайно, якщо у вас є поліс. Інакше сам сенс страхування як такого зникає. Якщо до вас пред’являють необгрунтовані претензії, негайно звертайтеся до адвоката зі страхових спорів. Він допоможе домогтися справедливості і уникнути втрати десятків, а то і сотень тисяч гривень.

Подписаться на новости
Получайте свежие новости на свой email
Поздравляем, вы успешно подписались на новости блога!

Чи допоможе адвокат, якщо не платить страхова компанія

Тепер ви знаєте, що робити, якщо не платить страхова. Але найчастіше домогтися справедливості без знання законодавства, судової практики і тонкощів процесу практично неможливо. Тому радимо заручитися підтримкою досвідченого адвоката зі страхових спорів. Юрій Бабенко більше 10 років успішно веде справи у сфері захисту інтересів клієнтів страхових компаній. Адвокат чесно розповість вам про перспективи справи в суді і побудує ефективну лінію захисту.

Комментарии:

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Підпишись і стеж за свіжими публікаціями